Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Bolonjska šuma

Komentari (30) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 23 avgust 2010 12:02
Zoran Popović
Konačno. Odličan tekst i prava tema.

Poštujte zakone - radite po svome.
Preporuke:
0
0
2 ponedeljak, 23 avgust 2010 12:23
thinking maize
Pa da nas malo utešim, ja, Bogdan Nikolić (alias thinking maize) završio sam srednju školu, kao druga generacija onog čuvenog "sistema" "usmerenog" "obrazovanja". I kao takav mislio sam u to doba (rane 80-te, a moje tadanje 16-17-te) da će nastupiti komunizam, kada 17-togodišnjaci budu masovno ulazili u Partiju! Da, tada sam tako mislio. A da to nije baš bez vraga, priznala mi je moja potonja kuma, Srpkinja iz Sanskog Mosta, koja je, isto kao "usmerenjakinja" iz Titinog "tamnog vilajeta" pitala svog oca, rudara, a pred sopstveni polazak na studije u Bgd: "Je li tata, a da li su Srbi iz Srbije i Srbi iz Bosne isti narod? Jesu ćeri, jesu! Mi smo isti narod!" Pa kada je TAKO BILO, A BILO JE, onda POSTOJI NADA I DA SE TAJ POGUBNI PROCES UČINI REVERZIBILNIM, tj. da mladi Srbi, kao OBIČNE I NORMALNE STVARI usvajaju gledišta, koja je mnogo bolje od mene izneo ovde na NSPM-u g-din Boško Obradović! Jer i kada sam tako grešan i neobavešten SHVATIO VREDNOSTI SLOBODNOG MIŠLjENjA, TAKO DOBRO UKORENjENOG U MOM NARODU (član 1 Sretenjskog Ustava: "ROB KAD STUPI NA TLO ZEMLjE SRBIJE POSTAJE SLOBODAN ČOVEK!" i kada vidim da je ta UNUTRAŠNjA SLOBODATAKO DOBRO USVOJENA OD MLADIH LjUDI, kao što je g-din Boško Obradović i kada vidim da postoji glasilo, kao što je sajt NSPM-a, gde se posebno ceni slobodna reč, pa i protivnikova, onda mi to daje nade DA JOŠ SRBIJA I SRBI NISU PROPALI! Sve stoji, da mi Srbi u priličnoj meri "gajimo" "rajinski mentalitet" (Cvijić!), ali isto tako stoji da je naš srpski svet (SVA TRI ZAKONA!) ispevao i sledeće stihove, TAKO RETKE U CELOKUPNOM LjUDSKOM STVARALAŠTVU: "O lijepa, o draga, o slatka SLOBODO..., SVA SREBRA, SVA ZLATA, SVI LjUDSKI ŽIVOTI, NE MOGU BITI PLATA TVOJ ČISTOJ LjEPOTI!" Mislite o tome draga slobodoljubiva braćo i sestre, kako Srbi i Srpkinje, tako i svi drugi slobodoljubivi ljudi! Svako Vam dobro!
Preporuke:
0
0
3 ponedeljak, 23 avgust 2010 12:51
Nn
Slično se dešavalo i u prošlosti kada je Srbija bila pod okupacijom, pa je tako i danas. Okupator na sve načine pokušava da potčini zemlju svojim interesima. Današnje metode okupacije su suptilnije a takođe i opasnije sa družim negativnim posledicama. Obrazovni sistem je samo jedan pogled na ceo proces. Srbija i srpski narod će naći odgovor i na ovo pitanje. Kako lično mogu da vidim, među mladim školovanim ljudima se sve više sa podozrenjem gleda na one studente koji su studije završili po Bolonji. Tako da čujem i nove izraze poput "Bolonjka" što znači da ne zna ništa. Tako me jedan prijatelj pitao da mu preporučim nekog mladog inženjera mašinstva ali sa naglaskom da ne bude "Blonjac". Imam još primera o tome kako se profesori odnose prema tom procesu (tzv. tihi štrajk i otpor Bolonji na univerzitetima) iako se "rukovodeći organ" na fakultetima iz petnih žila zalaže ("vaća se s privređavanje") za sprovođenje istog (po naređenju sa Zapada). Iz ove tesne srpske kože se u drugu ne može.
PS: "pod znacima navoda je citiran glumac Lane Gutović iz filma Tesna Koža"
Preporuke:
0
0
4 ponedeljak, 23 avgust 2010 14:40
Plodovi gneva
Kao čovek iz struke, očajnički apelujem da se obrati veća pažnja na ''reformu'' osnovnog obrazovanja. Traje već sedam godina, prva generacija ''reformisanih'' sada su osmi razred. U pitanju je potpuna katastrofa. Uskoro će nam iz osnovnih škola dolaziti deca koja nisu naučena da razumeju prostoproširenu rečenicu i tablicu množenja. Pad kriterijuma u ocenjivanju je besprimeran, kao i nivo školske discipline. Ta deca moći će da studiraju jedino po Bolonji jer, u ogromnom procentu, ne umeju da koriste udžbenike, digitrone i kompjutere (izuzev igrica). Svi školski predmeti su postali ''Ruke u testu'' i ''Građansko vaspitanje''.

Spreman sam da svedočim, pred Bogom ili sudom. Potpuna, potpuna katastrofa.
Preporuke:
0
0
5 ponedeljak, 23 avgust 2010 14:54
Pera
Bolonjsku reformu zaista treba kritikovati, ali ovo sto tvrdi gospodin Antonic (a koliko se iz njegovog teksta da zakljuciti,isto vazi i za Uzelca)je jako slaba kritika koja se svodi na ponavljanje poznate ideoloske matrice prema kojoj su imperijalisti resili da uniste srpsku kulturu.


"Naravno da centralne zemlje sistema ni ne pomišljaju da ovu „reformu“ primene na sebe. Ova reforma se ne primenjuje u Oksfordu ili Kembridžu"

Netacno, idite na sajt Oksforda pa cete da vidite kako su studijski programi definisani strogo u skladu sa Bolonjom, a da ne govorimo kako je tek na Sorboni.

Dakle, ako je Bolonja destruktivna, ona je jednako destruktivna na Oksfordu, Sorboni, u Beogradu, u Milanu, u Pragu.....

Po obicaju, nikakve antisrpske, ili antipravoslavne zavere nema.
Preporuke:
0
0
6 ponedeljak, 23 avgust 2010 15:42
komentar
Napad na obrazovni sistem,pogotovo visokoobrazovni sistem je najlaksi nacin trajne okupacije jedne zemlje.Ovo sto se dogadja nasem visokom skolstvu je pokusaj srozavanja Srbije i srpskog drustva u trecerazredne nacije,odnosno svrstavanje Srbije u nebitne drzave.U narodu se vec ustalila fraza za reformu visokog skolstva,obican narod tu reformu sve vise naziva pravim imenom BOLONJSKA DEGENERACIJA.Jos kada dodamo privatne univerzitete koji su prakticno obezvredili sam sistem visokog obrazovanja mozemo da kazemo da Srbija vise i nema sistem visokog obrazovanja.Danas svako moze da dodje do diplome privatnog fakulteta,i to za veoma male pare.Privatni fakulteti nisu obrazovne institucije nego stamparije diploma bez pokrica u znanju.Ministar prosvete je radio na Megatrendu,mozda jos radi ne znam,sto samo po sebi mnogo govori,za mene je to nelogicno.Zato nas cekaju investicije tipa Jure,srafciger industrija,manuelna radna mesta za 150 evra plate.Visokotehnoloske fabrike,ozbiljne finansijske institucije,investicioni fondovi prelaze tamo gde se znanje ceni a to su Kina,Indija,Vijetnam,i mnoge druge drzave koje cuvaju svoje skolstvo jer znaju da je to najveci resurs u buducnosti.Mi smo imali nekada jako skolstvo,pogotovo visoko skolstvo,to je bila nasa potencijalna sansa da se svrstamo medju drzave prvog reda kada se stvore povoljne geopoliticke prilike,nazalost uvodjenjem privatnih fakulteta i Bolonjskog procesa mi smo se trajno opredelili za svetsku periferiju,siromasnu i trecerazrednu drzavu.
Preporuke:
0
0
7 ponedeljak, 23 avgust 2010 17:34
Momčilo
Potpuno se slažem sa profesorom Antonićem i gospodinom Uzelcom. Došao sam u Australiju kao petnaestogodišnjak, završio sam ovdje srednju školu i fakultet. O australijskom sistemu obrazovanja mogu da pišem toliko toga, a mnoge stvari mi većina ne bi ni povjerovala, mislili bi da lažem.

Ovdje je sve na bazi igre, upravo kako kaže Uzelac, "interakcije" profesora i studenta. U osnovnoj školi nema ponavljanja razreda za učenike koji nisu zadovoljili minimum znanja, nema domaćeg, nema "kazni", nema skoro ni ocjena, niti im iko pridaje neku važnost. Profesori su najčešće i sami diletanti, sa minđušom u uvu, ili dolaze u šorcu i sandalama u školu.

Lično sam doživio da nastavnik fizike skoro da je jedva čuo za Teslu, nije baš siguran ko je bio i za šta je zaslužan, a nastavnica engleskog u srednjoj isto tako jedva da je čula za Dostojevskog i ostale ruske klasike. To se ovdje jednostavno ne uči. Ustvari ovdje se ne uči ništa. I to nije pretjerivanje. Iz škola i univerziteta izlaze totalne neznalice, koji nemaju osnovnu predstavu o svijetu, istoriji, kulturi, tradiciji, geografiji..ma ni o čemu, osim možda o tome kako napraviti pare, kako otvoriti dobar "biznis",i tome slično.

To što se radi je zločin sa nemjerljivim posljedicama. Ne dao Bog da i mi Srbi postanemo takav narod, totalno zombifikovan. A kako čitam i kako ovaj članak kaže, na tome se radi, i to je nekome u interesu.
Preporuke:
0
0
8 ponedeljak, 23 avgust 2010 17:38
Dimitrije
Pre izvesnog vremena sam u jednom svom komentaru ukazao na problem "stancovanja diploma i neznalica", ali mi komentar nije bio objavljen. Izgleda da je tema previse skakljiva pa se o tome nije smelo pisati sve dok o njemu ne progovori neko poput Antonica. Provesoru Antonicu (i Uzelcu) hvala na hrabrosti sto se bavi pravim stvarima. Deo o kome nije mnogo receno je - znanje nasih profesora, a pre svega profesora ekonomije. Ekonomsko znanje je najvaznije znanje jer ako drzava nema barem nekoliko znalaca iz oblasti monetarne i fiskalne ekonomije - onda drzava ne moze da opstane. Nazalost, barem 90% profesora ekonomskih fakuletat nije svesno svoga neznanja, niti je svesno da se PRAVO ZNANJE nikada nece uciti na fakultetima vec da se do njega dolazi citanjem ne samo zvanicnih, vec i onih drugih knjiga - knjiga koje su marginalizovane od strane "naucnih autoriteta", a onda - procesom razmisljanja i logickog povezivanja. NSPM ne treba da se plasi objavljivanja komentara koji "talasaju", pa makar se na prvi pogled cinilo i da preteruju. Dubina srpske krize je toliko velika da ni jedno talasanje nije preveliko.
Preporuke:
0
0
9 ponedeljak, 23 avgust 2010 18:20
NB
Mislim da autor preteruje sa negativnom kritikom Bolonjske reforme. Nije Bolonjski obrazovni sistem uzrok loseg stanja obrazovanja u Srbiji, vec njegovo neadekvatno sprovodjenje. Iz iskustva znam da su vodeci evropski univerziteti uveliko presli na Bolonjski vid obrazovanja ili su na putu da to ucine. Dobar aspekt "Bolonje" jeste cinjenica da ovaj obrazovni sistem primorava studente da u roku zavrse studije, onemogucavajuci ih da "vecno" studiraju. S obzirom da sam se obrazovao na Zapadu, mogu reci da do sada jesam imao uglavnom pozitivna iskustva sa "Bolonjom" i interaktivnim ucenjem. Uprkos internetu knjige na Zapadnim univerzitetima nisu izasle iz mode, naprotiv, studenti posmatraju internet kao dobru dopunu knjigama. Prema tome, ne radi se ni o kakvoj "obrazovnoj zaveri protiv srpskog naroda", vec je jednostavno rec o tome da se Bolonjska reforma u Srbiji ne sprovodi valjano.
Preporuke:
0
0
10 ponedeljak, 23 avgust 2010 18:24
thinking maize@ "glede" komentara
Poštovani g-dine, slažem se sa Vama da je na delu Bolonjska Degeneracija, kao što se slažem sa jednim od komentatora da se i OSNOVNO ŠKOLSTVO u toj njihovoj "reformi" degraduje, što je mnogo opasnije! Npr. dobila moja ćerka (11 g.) zadatak da nauči jedan deo pesme "Zidanje Skadra". Znate, dva besprincipijelna i jedan principijelan brat, ma koštalo ga to porodične tragedije. Ima tu koječega, npr. ostataka našeg paganizma, uključujući i ljudsku žrtvu. Da naša deca umesto ozloglašenog "građanskog" vaspitanja uče osnove hrišćanske vere, a na časovima istorije i o staroj srpskoj veri (vidi: Čajkanovića, pa i Natka Nodila), mogla bi da razume veličinu tragedije. Pa imala i 11 g., kao moja kći. No, nije to bilo jedino! "Je li tata, a zašto vojvoda Gojko kaže: ispade mi od zlata jabuka?" Objašnjavam kćeri da je zlatna jabuka, kao simbol kraljevske vlasti, bila i simbol izuzetnih životnih vrednosti, kao što jednom muškarcu treba da bude njegova izabranica. Sluša to dete, klima glavom, pa opet pita: "A tata, zašto oni kažu u pesmi "PJEVA", kada tako kažu Hrvati"!? Ja u čudu! Opet joj objašnjavam da među Srbima ima krajeva gde se govori jekavica, kao u Bosni, kao u Crnoj Gori... A moje dete ove godine dobi SVE PETICE! Ko što neko reče: NEKAD SE UČILO MANjE, ALI DUBLjE. MANjE SE UČILO O ČINjENICAMA, VIŠE O PRINCIPIMA I ZAKONIMA, PRE SVEGA MORALNIM! A ovi nesretnici NE DA NE "SVIRAJU U DIPLE" (ko što reče prof. Miša Đurić!), VEĆ JE ZA NjIHOVO "SHVATANjE" ŠKOLSTVA "Grand parada" UMETNOST!
Preporuke:
0
0
11 ponedeljak, 23 avgust 2010 19:19
xray
Cestitam na jos jednom odlicnom clanku prof. Antonicu. Rijetki su oni koji se danas rukovode zdravim razumom.
Sjecam se jedne situacije iz desetog semestra (sad sam u 12om), kada je rektor katedre za stomatologiju u gracu, prof. Wegscheider, usao na predavanje sa sat vremena zakasnjenja i bijesan kao ris. Umjesto da prica o protetici covjek se okrenuo prema nama 18 studenata iz pete godine i upitao nas "Znate li vi ko regira evropom?". Neki su rekli "banke", drugi su rekli "njemacka i druge eu-sile". Profesor je uzeo kredu i na tabli napisao ERT (The European Round Table of Industrialists). Bijesan je bio jer je bio pod stalnim pritiscima kada je plan i program u pitanju, bijesan je bio na sistem koji pravi neznalice, i sa jadom je govorio o mladim ljudima koji ce se sa 40 naci na ulici bez posla a sto je tuznije i bez ikakvog znanja. kada se malo prelistaju stranice na http://www.ert.be/home.aspx, vidi se da su CEOs najvecih korporacija jedinstveni u stvaranju jedne takve populacije robova iz kojih se ne radja nikakva konkurencija. ti ljudi "savjetuju" evropsku komisiju a samim tim direktno ucestvuju u kreiranju "bolonja", novih titula i slicnih besmislica. moj rektor se bori, a nasi prihvataju bolonju kao i sve sa zapada "kad je sa zapada mora da je dobro". A studenti, i studentska unija...niti znaju za sta se bore ni sta ce im to donijeti jednog dana.
Preporuke:
0
0
12 ponedeljak, 23 avgust 2010 21:05
Jasna
Ovo je veoma važna tema o kojo se malo govori.Stanje u školstvu je katastrofalno.Potrebno je pokrenuti ovo na svim nivoima jer prosvetni radnici koji se drže parole da deci treba da daju temeljno i kvalitetno znanje,moraju da odstupaju od programa,a često su ako podignu svoj glas protiv upropaštavanja generacija,izloženi tihom bojkotu ili marginalizaciji u kolektivu od strane predpostavljenih.Malo ljudi iz prosvete,mislim na OŠ,govori o tome,jer se plaše da u novoj racionalizaciji ne izgube posao.Stanje u školama je alarmantno,ne samo što se tiče znanja,negi i što se tiče discipline jer su sva prava na strani deteta i roditelja,nastavnik je obespravljen.Zakoni su takvi da dozvoljavaju deci da rade šta hoće,počev od prvog razreda OŠ,nema nikakvih sankcija.
A o visokom obrazovanju da ne govorim.Lično znam mladića koji studira na BK univerzitetu,koji ne da nema pojma o ničemu ,nego to je žalosno.Jedva je završio OŠ.a sad je četvrta godina BK fakulteta,naravno dao je sve godine u roku.Žalosno i katastrofalno!
Preporuke:
0
0
13 ponedeljak, 23 avgust 2010 22:22
Goran01
Mozda je Bolonja ovde lakse prihvatljiva zbog onoga kako se ona predstavlja.Ona je ovde predstavljena kao mesavina zelje i stvarnosti.Zelja je da nase visokoskolske ustanove imaju ugled i kontinuitet kakav su imale pre raspada SFRJ a stvarnost je da taj kvalitet ne prepoznaju u Evropi.Desavaju se stvari nad kojima mi nemamo uticaj,ako bi gledali stvari objektivno i tako isto sagledavali nasu buducnost koja nam uskoro stize istina je da bi bili jako ocajni zbog te i takve istine.Zato nam se nudi Bolonja kao nesto nestvarno i ostvarenje onoga sto mi zelimo.Posle godina patnje i isposnistva u raznim oblicima ljudi su se ovde zazeleli buducnosti koja je puna mogucnosti,nesto sto ce se desiti i promeniti zivot nabolje- sa Bolonjom dobiti posao iz snova.Ovakva razmisljanja stimulisu pojedinci koi upravljaju nasom kulturom,stvaraju se price sa neverovatnim krajem.Te price koje su prepune fantazija deluju uverljivo jer su u njih uneti scenariji koji su slicni snovima koje ovo drustvo dugo sanja dugo vec.Ove price najvise uticu na ljude koji imaju potisnute snove ili neostvarene ambicije koje pokusavaju preko svoje dece da ostvare.Kada dozive senzaviju prepoznavanja te nedostizne fantazije gube osecaj za stvarnost jer im fantazija deluje relanije.
Preporuke:
0
0
14 utorak, 24 avgust 2010 09:43
Bijek
Mislim da profesor Antinić promašuje pravu temu našeg obrazovanja, naravno, zbog njegove ideologije.
Problem je u našim ljudima a ne u Bolonji. Čak i lošija reforma (smatram da je Bolonja loša) može da da dobar rezultat ako se kvalitetno sprovodi.
Završio sam fakultet po starom programu i iskustvo mi je da ni profesori ni studenti nisu ulagali previše truda u obrazovanje. Opšta slika je vrlo žalosna pa bi bilo bolje potražiti krivce u među nama a ne u strancima.
Preporuke:
0
0
15 utorak, 24 avgust 2010 10:07
Nikola Turajlić
Profesor Antonić ispravno detektuje pogubnost Bolonjskog procesa u visokom školstvu, ali pogrešno isto uzima kao pokušaj intelektualne, obrazovne i kulturne destrukcije "nerazvijenih" zemalja, a time i Srbije.
Destrukcija visokog školstva je dio sveopšte destrukcije savremenog društva, u svim njegovim segmentima.
Osnovne ideje vodilje modernog obrazovnog procesa su za prvo, da se stvore usko specijalizirani stručni radnici maksimalno produktivni na poslu, koji za vreme školovanja neće biti opterećeni nepotrebnim znanjima, pogotovo onim o društvu. Dakle, cilj je stvaranje polurobota (androida) koji će biti maksimalno efikasni, s najmanjim troškovima obrazovanja.
Za drugo, izbegava se stvaranje kritičkih intelektualaca, izbacivanjem iz obrazovnih programa društvenih nauka (istorija, sociologija, filozofija i dr.) odnosno iste naučne discipline se podaju na društvenim studijima u ideološkim matricama, bez komparacije sa suprotstavljenim tezama i stvaranja kritičkog mišljenja, koje se je u istoriji uvek pokazivalo kao remetilački faktor.
Kako su obrazovne institucije tržišni subjekti, to se potrošači usluga (studenti) privlače zagarantovanim uspehom, tj. količina traženog znanja (kriteriji) se snizuje.
Praktično dolazi do odložene prodaje diploma, kao što je svojevremeno papa prodavao indulgencije. Ovaj proces je ovladao celim demokratskim svetom.
Istina postoje i tzv. prestižni univerziteti u kojima se obrazuje upravljačka, ekonomska i druga elita, a na kojima ipak obrazovni standardi nisu srozani na njihovu karikaturu.
Jasno je da je u Srbiji došlo do potpune izvitoperenosti celog procesa, jer su Srbi u svetskom vrhu po uspehu u preuzimanju i usavršavanju negativnosti savremenog sveta (korupcija i prevara su postali sinonim za uspešnost).
Neki komentatori se opravdano užasavaju nad stanjem osnovnog ili srednjeg školstva, koja su se bez nekakovog formalnog "procesa", adaptirala na savremene društvene trendove.
Preporuke:
0
0
16 utorak, 24 avgust 2010 13:02
Laza
Postovani profesore Antonicu, posto sam zavrsio Filozofski fakultet po starom programu, a trebam i uskoro da magistriram na Fakultetu Politickih Nauka.Objasnite svoja iskustva sa Bolonjskim procesom i predmetima koje predajete na sociologiji, kako sta ih podelili?Posto vidim da je na Fakultetu Politickih Nauka, to izazvalo nevidjena tumbanja predmeta i prilicne konfuzije.Kakva su vasa iskustva i vasih kolega na vasem odeljenju?
Preporuke:
0
0
17 utorak, 24 avgust 2010 14:27
Milence
Zanima me da li je neko pročitao knjigu ovoga Uzelca...? Antonić je ostavio vezu za preuzimanje knjige. Uz sve vredno i pametno napisnao u Bolonjskoj šumi, ima jedno poglavlje u kome autor veliča slobodne zidare!?! Zaista se svašta finansira iz republičkog budžeta, tu su i Antonić i Uzelac u pravu.
Preporuke:
0
0
18 utorak, 24 avgust 2010 14:37
Miroslav Đukić
Ovo je slično onome što je uradio sultan Mehmed Osvajač, mislim da je to bilo 1467, kada je pozvao sve velikaše u Srbiji i Bosni, da mu donesu sve drevne povelje kojim su njihovi preci postali plemići, kako bi ih i on potvrdio. A kad je pokupio ove povelje, sultan ih je zapalio, a onda je i zabranio prezimena! Ipak, narodnim predanjem, očuvala se svest o nekadašnjoj veličini, a gusle su obrazovale brojne generacije! Gde god postoji žeđ za znanjem, težnja za istinom, naći će se učitelja i kazivača, pa makar to (opet) bili slepi guslari!
Preporuke:
0
0
19 utorak, 24 avgust 2010 16:13
goran sydney
gospodin turajlic je do tancina objasnio stanje stvari.direktno u sridu sto bi rekli boduli.
bravo gospodine turajlicu.
srbija je isuvise slaba da se suprotstavi ovom globalnom procesu u kome je "bolonja" samo jedan od koraka
Preporuke:
0
0
20 utorak, 24 avgust 2010 22:56
Nikola Turajlić
@ Momčilo
Što je jedan Metuzalem kao ja, koji je posmatrajući društvene pojave oko sebe, u kontekstu dva sistema i istražujući u njima nekakovu logiku, došao do spoznaje o destruisanju modernog društva (uključujući i visoko školstvo), za mene je normalna stvar.
Medjutim neshvatljivo mi je kako si ti došao do sličnih spoznaja, iako si kao "tabula rasa", startovao u jednom deformiranom društvu kakovo je australsko.
Siguran sam da nisi formiran kao kritični intelektualac u institucionalnom okviru, pa ti stoga odajem priznanje za tvoju "samoniklu" sposobnost proniknuća u suštinu problema.

@ goran sidney
Mislim da me hvališ zato što sam potvrdio tvoje mišljenje o destrukciji modernog društva. Kada bi si to ti prvi napisao dobio bi moje priznanje, ali bez toliko hvale.
Ovdje bih samo ukazao na bezumlje tvoraca modernog obrazovanja, a na primeru pojednostavljivanja jezičnih pravila, koja nikoga ne ugrožavaju.
Za pojašnjenje ću navesti primer moje kćerke (doktoranda na jednom od evropskih univerziteta) i tebe, bez ikakove primisli da vas potcenjujem.
Na moje traženje da prevede na engleski jezik jedan moj tekst, ova mi je odgovorila da moram isti preraditi, tako da koristim kratke jednostavne rečenice, jer se u modernoj komunikaciji ne koriste složene rečenice.
Ti u svojem komentaru ne koristiš uopšte velika slova, jer si naučen da je to "relikt" prošlosti.

@ NB
Hvala ti što si meni a i ostalim kritičarima Bolonjskog procesa pojasnio, da nije greška u projektu, već u izvodjačima radova, pogotovo srpskim koji zloupotrebljavaju pravila struke.
Preporuke:
0
0
21 sreda, 25 avgust 2010 07:31
Šicer
Sa "Bolonjom" ili bez "Bolonje" škole će viđati sve manje đaka. To je primarni problem. Da li "Bolonjska šuma" treba da nas navede na razmišnjanje o travestiji?
Preporuke:
0
0
22 sreda, 25 avgust 2010 09:16
thinking maize@ "glede" Nikole Turajlića
Poštovani g-dine, rekoste: "Za pojašnjenje ću navesti primer moje kćerke (doktoranda na jednom od evropskih univerziteta) i tebe, bez ikakove primisli da vas potcenjujem. Na moje traženje da prevede na engleski jezik jedan moj tekst, ova mi je odgovorila da moram isti preraditi, tako da koristim kratke jednostavne rečenice, jer se u modernoj komunikaciji ne koriste složene rečenice." Znači, pored obrazovanja, iskustva življenja u dva sistema, kao ilustraciju svojih shvatanja i zaključaka (koje, uzgred budi rečeno i sam, sa prilično drugačijim iskustvom, delim) iznosite iskustvo sa vašim detetom (gorenavedeno). To je dobro, da ne iskazujemo samo frustracije, kako sami ovde primetiste, već da svi naši stavovi budu zasnovani na nečem opipljivom, proživljenom... S tim u vezi, uneo bih dozu humora (humor nas je održao, njemu hvala!), "glede" ove tugaljive teme. Prema tome: VIC 1. Pita profesorka istorije Pericu: "Perice, ko je ubio sultana Murata?" A Perica, posle podužeg razmišljanja i češkanja odgovara: "Ne znam!" Učiteljica će uporno: "Ajde seti se! Naprimer, ko je od srpskih fudbalskih klubova, sem "Zvezde" i "Partizana" bio prvak, Jugoslavije ili Srbije? Vojvodina?", Perica će oprezno. "Ne! OFK Beograd? Ne! Obilić? Vrlo dobro Perice, ajde kaži nam sad ko je ubio sultana Murata?! Znam učiteljice", slavodobitno će Perica, "ARKAN!" VIC 2. Zada profesorka srpskog đacima temu za pisani zadatak "Žena kojoj se divim" i posle para dana donosi pregledane radove. "deco lepo je što ste se potrudili, ali trebali ste da budete raznovrsniji u izboru teme! Eto, trećina Vas je pisala o Ceci, trećina o Karleuši, a trećina o Seki Aleksić!? Zašto niko nije pisao o npr. Mariji Kiri?!" Začu se gromoglasan smeh u celom razredu. "Deco šta je smešno? Pa Marija Kiri je... Profesorka, NE KAŽE SE MARIJA KIRI, VEĆ MARAJA KERI!" Ko što vidite BARABIZACIJA (Dragoš Kalajić) NAŠE DECE POPRILIČNO JE ODMAKLA, što ova forma usmenog narodnog stvaralaštva BELODANO ILUSTRUJE! Svako Vam dobro!
Preporuke:
0
0
23 sreda, 25 avgust 2010 10:29
bez reci
Gospodine Antonicu,
ovo je izuzetno vazna tema za nasu drzavu.
Ali je takodje bitna tema polozaj zivotinja, polozaj homoseksualaca, ekolosko zagadjenje, istrebljenje biljnih i zivotinjskih vrsta, Guca, Festival piva, klimatske promene, da li ce poslanici u Skupstini da placaju pice od svojih plata ili na trosak reprezentacije itd.(sarkasticno - ali tim redom)

Medjutim da li je trenutno najaktuelnija o kojoj treba diskutovati?

Danas je 23.avgust a 9. septembra, za 15 dana, je zasedanje Generalne skupstine u vezi najaktuelnije i vazne teme za srpski narod.
Da li mozda treba nesto reci o tome i potrositi medijski prostor na teme o kojima treba reci i govoriti sada - ili mozda vise nikad.
Neka se kaze istina pa ma kako bolna i ruzna bila. Ali neka se kaze ISTINA.
Videcete da srpski narod moze da je prihvati jednako kao sto je ginuo, krvario i odricao se da bi stvrio ovu drzavu.
Ne treba mu PR priprema, ne treba mu politicar, ne treba mu prevodilac. Samo ISTINA.
To se ne moze videti iz beogradkog salona, to se ne moze procitati u terenskim beleskama iz arhiva, to se ne moze procitati u knjigama.
TO DA BI SE SAZNALO MORA DA SE ODE NA TEREN, U SRBIJU, I DA SE DAJE VISE NEGO STO SE DOBIJA.
Razumem vas, razumem vasu poziciju, ali molim da razumete i nas.
Mi nemamo pristup javnoj reci osim da po komentarima i marginama ostavljamo svoje stavove boreci se da sacuvamo obraz i da kazemo sta nam savest nalaze bez obzira na cenu.
Vi ste nas glas.
Da budem precizniji vi ste BILI nas glas.
Mozda niste bili najstrucniji za sve tome o kojima ste govorili ali govorili ste ono sto bi mi rado rekli ali nismo imali mogucnosti, neki od nas strucnosti, a neki prakse u iskazivanju svojih stavova u javnosti.
Da li ste to govorili da bi stekli nase poverenje radi toga da bi ste ga iskoristili kada bude potrebno ili ste govorili iz moralne obaveze znanja i vaspitanja pokazace naredni dani.
Ne vreme vec dani.
Preporuke:
0
0
24 sreda, 25 avgust 2010 13:42
Student po "Bolonji"
Postovani gospodine Antonovicu, moja kritika se odnosi na nepreciznost i nejasnost Vašeg teksta, tačnije dela koji se odnosi na bolonjski način studiranja. Ozbiljan tekst poput ovog ne sme da obiluje generalizacijama.
Da, veliki broj studenata se izjašnjava kako ih ničemu korisnom ne uče, kako ništa ne znaju, ali to se ne odnosi samo na "bolonjce". Tu sramotnu pojavu možemo analizirati sa razlicitih aspekata, pocev od same srži gradiva, preko načina izlaganja, pa do mnogo dubljih korena kao što je nedostatak radne navike i vaspitanje da se uz minimalan trud postignu dobri rezultati, najpre u školi, kasnije na poslu itd. Dakle, bolonjski program NE podrazumeva manje gradiva. Kursevi su jednosemestralni, i njihov broj po školskoj godini je dva puta veći nego što je bio po tradicionalnom načinu studiranja. Logično je, dakle, da obim gradiva bude manji, ako je broj ispita dva puta veći?! Razlikujem KONCEPT od slobodnog tumačenja i načina primene. Ležernost, slobodu u tumačenju, realnost na POJEDINIM fakultetima naravno da kritikujem. Ono što znam, kao uspešni student po "Bolonji" na drzavnom fakultetu, jeste cinjenica da su mi česti kolokvijumi, sest ispitnih rokova po skolskoj godini, prisustvovanje predavanjima i vezbama pomogli da odrzim dobru radnu naviku.
Buduci da je , po bolonjskom programu, dužina studiranja ograničena, uskoro neće više biti, blagonaklono gledanih, "večitih studenata". Zahvaljujuci Bolonji, donesen je i novi Zakon.
Nadam se da ce moj tekst posluziti citaocima da se upoznaju sa odredjenim, bitnim aspektima teme, baziranim na podacima iz prve ruke. Svako dobro svim citaocima!
Preporuke:
0
0
25 sreda, 25 avgust 2010 20:41
Stojan Stanojević
Ovo je prava tema i g. Antonić je, po običaju, napravio odličan članak, ali, neće se ljutiti da i mi nešto napišemo na ovu temu. Na početku ću opisati moj primer, a zatim komentarisati ovu temu.
Diplomirao sam 1977 godine kao najbolji student na najtežem fakultetu, odmah su mi raspisali konkurs za asistentsko mesto, jedan semestar sam odradio, ali nisu mi napisali referat i niko nije primljen. Ustvari, moj kolega iz generacije, čiji je otac bio profesor na drugom fakultetu je poželeo da bude asistent, ili njegov otac, i on je postao asistent sledeće godine, bez obzira na mali prosek, šesticu iz matičnog predmeta i zgražavanje mnogih naših kolega. Ali, tako je počeo život za Stojana (ja), koji je došao iz jednog planinskog sela sa Radana, bio najbolji, prespavao nekoliko stotina noći gledajući, kroz tamu, u plafon, pitajući se šta je to život. Onaj kolega je doktorirao, postao profesor i šef katedre za onaj predmet iz kog je imao šesticu i tako dalje.
Ja se, normalno nisam izgubio, zaposlio sam se, magistrirao, učio stalno i radio, i živeo, hvala Bogu, zdravo i uspešno. Nisam hteo da doktoriram jer sam grozio nekih koji so to bili.
I, dalje, za sve ove godine, nagledao sam se svačega, tako da nije šteta izbaciti sa fakulteta 70% "naučnika". Novi sistem po "Bolonji" će legalizovati i olakšati korupciju i kriminal i na najvišim školama. Ali, ja mislim da se to neće drastično odraziti na naš zivot i stanje u Srbiji, je se u Srbiji više ništa ne pravi po srpskoj pameti, sve firme su strane firme, svi rade u stranim firmama i slično.
Mi smo već postali selo u globalnom svetu, a u selu se živi vrlo teško, oduvek.
Preporuke:
0
0
26 ponedeljak, 30 avgust 2010 13:22
Jasna Simonović
Ma Bolonja za Bolonju, ali kad se Bolonja nakalemi na prazno jugo (ne) znanje to ti je da odmah skreneš u prašumu a ne u šumu...po sili zakona...i tamo nabereš barem malo znanja za početak saznanja...tako nekako...
Preporuke:
0
0
27 utorak, 31 avgust 2010 04:39
Maša
Na ovu temu bih imala toliko toga da kažem, jer sam i sama nastavnik na jednom fakultetu na Univerzitetu u Beogradu. Naš problem nije "Bolonja", već rasulo koje kod nas vlada. Ubedljivo najveći problem je način finansiranja državnih fakulteta! Neko se dosetio da se fakulteti finansiraju prema broju prvi put upisanih studenata u sve godine studija! I šta fakulteti rade? Smanjuju kriterijume sve iz razloga da koliko toliko mogu da finansiraju svoje zaposlene! Veoma prosto! Za smanjenje gradiva nije kriva Bolonja! Već stavovi fakulteta koji namerno spuštaju kriterijume, takođe pritisak da se ima što veća prolaznost! I sad zamislite jednu fundamentalnu prirodnu nauku kako se bori da ima što više studenata! Umesto da se studenti bore da nauče i da daju svoj maksimum, oni uče kako da se snađu i sa što manje rada zarade što više bodova. Ali šta da radi moj i svi drugi fakulteti? Dekan jednog se javno hvali kako im je prolaznost 100%! Tvrdim da dobri fakulteti u svetu zahtevaju jako puno od studenata premda primenjuju skoro sve od Bolonje! Tamo ima jako malo devetki i desetki. Bolonja je donela dobrog da više nema iživljavanja nastavnika, nema beskonačne literature koja se jedva može naći, nema studenata penzionera, itd... Međutim, sa ovakvim narodom koji je navikao da nije važna pravda nego svak za sebe da pokupi krem, pa makar komšiji crkla krava (čitaj: fakulteti jedni drugima i podmeću kad treba), opšteg ulizištva i nedostatka osećaja za sistem i zakon, eto nama divote od obrazovanja! A da ne govorimo da deca koja nam dolaze nemaju blage veze sa znanjem.
Stanje u osnovnim i srednjim školama kako svedoče moje kolege predavači prirodnih nauka - je katastrofalno! Detetu ne smeš da pretiš (!) jedinicom kada se loše vlada, ne smeš da ga izbaciš iz učionice, a ono tebi može da radi šta mu padne na pamet! I onda se pitamo gde među Srbima nestaje poštovanja?! Pa da imamo makar predmet u školama "vaspitanje" ili "bonton", ali kako da ih imamo kada deca ismejavaju svoje profesore
Preporuke:
0
0
28 utorak, 31 avgust 2010 04:53
Maša 2
Naravno, najvećeg krivca za sve vidim u organizaciji školstva, za šta su krivi državni organi i tu se slažem sa gospodinom Antonićem. Direktori u srednjim školama kažu svojim nastavnicima da ne smeju da daju jedinice jer im odmah dolaze neke komisije za zaštitu prava dece i sl, a sve u organizaciji Ministarstva prosvete.
Ne sme se biti bolećiv prema deci! To je bolesno i štetno za narod. Mišljenja sam i da smo veoma razmažen narod koji tako (razmaženo) vaspitava svoju decu. Kaže mi prijateljica u Švedskoj, gde se ne dozvoljava da se tuku deca, ali kada neko dete nešto loše uradi u školi, onda mora da napravi sastav na temu koliko je pogrešio, razgovori sa roditeljima, stub srama u školi, itd.- mantalna tortura da se bude dobar i uklopljen u sistem! Hoću reći, ovako ili onako red mora postojati! Naši studenti se stalno nešto žale i sve im smeta, a gradivo je sve manje i manje, i da kažem već u inostranstvu vide da dolazi lošiji kadar odavde. Ne mislim da je to neka zavera protiv nas, već mi sami sebi pravimo zavere nesposobnošću da sami nad sobom vladamo na dobrobit celog naroda. I što naši "Evropejci" u ministarstvu sasvim pogrešno i na loš način vide kako to drugi rade. Baš smo pokondirene tikve.
Preporuke:
0
0
29 četvrtak, 02 septembar 2010 22:51
prosvetarka
Tužna situacija... Imala sam sreću da sam išla u one stare, ozloglašene škole, od osnovne do fakulteta, pa sam nešto i naučila. Žalim ovu današnju decu. Doživela sam da učeniku sedmog razreda pomenem prav ugao, a on kaže da ne zna šta je to, da moji osmaci žele da upišu "Osmu BOEGRACKU gimnaziju" ili "PILOCKU akademiju" i da je pokušaj osmišljavanja malih školskih akcija, ili uobličavanje nekih jednostavnih ideja teži nego ceđenje suve drenovine... I znam da je uvek takvih bilo i da će ih uvek biti, i treba da ih bude, jer neko mora i da čisti i kopa, ali ne mogu da prihvatim da su to sve odlični učenici! Na kraju godine, u mojoj školi je preko 50% odličnih, oko 40% vrlo dobrih, ostali su dobri. Za ovih osam godina, koliko radim u školi, razred je ponavljalo samo četiri učenika! A sve pod parolom "da to stvara lošu sliku", da ćemo "ostati bez dece" i sl. Drugim rečima, surovi zakoni tržišta i raznorazni dušebrižnici, umesto pravih stručnjaka, kroje nam obrazovnu politiku. I stalno pozivanje na nekakvu "Evropu", volšebnu zamisao za pravdanje svih budalaština koje nam neko nameće. Ako tako i jeste u toj Evropi, ko kaže da baš tako i treba? I da je dobro za nas?
Nekada davno, još dok sam bila u osnovnoj školi, čula sam izraz "osveta bivših ponavljača". Čini mi se da je sada aktuelniji nego ikad!
I na kraju, moram da kritikujem sve kolege: SRAM NAS BILO! Svaki septembar dočekujemo preteći štrajkom i tražeći veće plate. Nikad nismo ni pomenuli ovaj sunovrat u koji nas vode.
Preporuke:
0
0
30 subota, 04 septembar 2010 17:14
student drz. fakulteta
Reforma se ne sprovodi sama, sprovode je profesori i dekani, ministarstva!Covek je covek ili necovek, kakva god da su pravila.Celokupna situacija i ponasanje mnogih odgovornih samo se i u obrazovanju ponavlja, kao i u drugim oblastima zivota!A zasto bi nam bilo sta i trebalo od tih institucija kada se od nas ocekuje samo jeftina radna snaga.
Sprovodjenje bolonjske dekleracije je nasilno i neprilagodjeno i ima za cilj da se mnogo toga zaboravi,a ne nauci, sto ide u korist jakim zapadnim drzavama.Mozda pre da se zaboravi bogatstvo koje su sami pokrali pod okriljem "krstaskih" i drugih slicnih ratova iz starih pravoslavnih i drugih drzava i civilizacija i koje sada izlazu po muzejima, a kopije po trgovima i debelo naplacuju obilazak istih, nego istorija tih velicanstvenih drzava, kao sto je jedna Vizantija!Taj zaborav zasigurno pomaze popularizaciji spomenika sadasnjice, trznim centrima i megamarketima velikih korporacija jakih zapadnih drzava u mnogome izgradjenih na onom pokradenom blagu!
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner